در تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۳۹۶ فیدان با استناد به منابع متعدد و موثقی که همگی از تعطیلی مدرسه ملی سینما در سکوت کامل خبری سخن می‌گفتند، خبری با عنوان «مدرسه ملی سینمای ایران در سکوت خبری تعطیل شد» منتشر کرد که بلافاصله با واکنش گسترده اهالی سینما رو به رو شد. فردای انتشار خبر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای سیدرضا صالحی امیری در این خصوص سوال شد و در روزهای بعد مدرسه ملی سینما با انتشار اخبار مطالبی چون مصاحبه با کیانوش عیاری شروع به تولید محتوای خبری در واکنش به این موضوع کرد و در نهایت امروز جناب آقای روح الله حسینی در گفتگو با مهر طی مصاحبه‌ای که تقریبا تمامی سوال‌هایش در رد بندهای خبر فیدان پرسیده و پاسخ داده شده‌ است واکنش مستقیم خود را ابراز داشت.

با وجود اینکه تلاش گسترده‌ای حتی در متن مصاحبه جناب آقای حسینی مبنی بر غیر رسمی، شایعه پراکن و یا ناشی خواند فیدان البته بدون ذکر نام شده است بر موثق بودن خبر منتشر شده و کارکرد انتشار چنین خبری کاملا آگاه و مطمئن بوده و هستیم و با مشاهد واکنش‌های جدی صورت گرفته که اتفاقا بر صحت این خبر دلالت دارند بر تاثیرات احتمالا مثبتی که بر جای گذاشته و خواهد گذاشت می‌بالیم.

فیدان یک رسانه‌ای تخصصی و مستقل است که فعالیت موثر و متکی با دانش و اخلاق رسانه‌ای را هدف اصلی خود و زیر نظر داشتن تمامی جوانب حوزه تخصصی خود و اتخاذ واکنش‌های موثر را وظیفه خود می‌داند.

ضمن قدردانی از مسئولین محترم مدرسه و مدیران حوزه سینما امیدواریم که فعالیت‌هایمان در راستای هموار شدن مسیر سینما و نسل فردای آن باشد… نه تخریبش.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=7693