انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران با همکاری فیدان «باشگاه دوستداران فیلم کوتاه ایران» را راه اندازی کرد.

این باشگاه به منظور گردآوردی بانک اطلاعاتی جامع از دوستداران و فعالین حوزه فیلم کوتاه در سراسر کشور و با هدف ارائه خدمات اطلاع رسانی و کاربردی توسط انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران و فیدان ــ وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه ــ  راه‌اندازی شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه به وب‌سایت تخصصی ایسفا و فیدان مراجعه کنند.

مسعود امینی تیرانی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی فیلم کوتاه طی بیانیه‌ای اهداف راه‌اندازی این باشگاه را اعلام کرده است که در ادامه می‌توانید متن این بیاینه را مطالعه کنید.

«ما دوستدار فیلم کوتاهیم»

این جمله را بارها و از زبان خیلی‌ها و در زمان‌های مختلف  شنیده‌ایم.  همین احساس و نگاه مشترک کافی بود تا فکر کنیم این همه دوستدار فیلم کوتاه کجا باید کنار هم قرار گیرند؟ و چگونه می‌شود همه را یک جا دید؟  و این سوال ریاضی وار نیز، همیشه گوشه ذهنمان بود که ما چند نفریم؟ و از چه جامعه‌ای حرف می‌زنیم؟ و چطور می‌شود در کوتاه‌ترین زمان با همه در ارتباط بود؟

اولین گام برای راه‌اندازی این باشگاه، با هدف اطلاع رسانی دوستداران فیلم کوتاه از  “هشتمین جشن فیلم کوتاه” شکل گرفت، که این روزها در حال برگزاری است. دریافت فیلم‌ها تمام شده و بازبینی فیلم‌ها آغاز شده است و در ماه‌های بعد داوری و جشن و نمایش فیلم‌های منتخب نیز آغاز می‌شود و ما همیشه حسرت آن را داشته‌ایم که اخبار و اطلاع رسانی ما دقیقا به جامعه هدف برسد. اما از آغاز اهداف بزرگتری را در سر می‌پروراندیم.

گفتگوها آغاز شد و فکر کردیم برای این باشگاه فکر های بزرگتری هم می‌شود داشت: مثل کمک به جشنواره‌های فیلم کوتاه و ارتقا سطح کیفی آنها، طراحی تقویم جشنوارهای فیلم کوتاه، کمک به تاسیس خانه فیلم کوتاه ایران، نظرسنجی‌ها، همفکری ها و همیاری‌ها و شاید طراحی حرکت‌های بزرگ و دست جمعی برای مطالبه‌های بزرگ و یا مقاومت در برابر تصمیم‌های نادرستی که برای فیلم کوتاه گرفته می‌شود و ده‌ها طرح و نقشه دیگر.

ایده راه اندازی این باشگاه با «فیدان» (وبسایت تخصصی فیلم کوتاه در ایران)  هم مطرح و  قرار همکاری گذاشته شد تا اولین حلقه از گردهماهی گروههای همکاری که برای یک ایده مشترک تلاش می‌کنند شکل گیرد. ایسفا البته علاقمند به همکاری با همه کسانیست که فیلم کوتاه را درک می‌کنند و آن را حمایت و مراقبت می‌کنند .

با عضویت در این باشگاه، این امکان را میابید که دیدگاهها و نقطه نظرات خود پیرامون مسایل فیلم کوتاه در ایران را مطرح کنید و البته از رویدادها و اخبار و تصمیم گیری‌ها برای فیلم کوتاه به صورت ویژه با خبر شوید. انجمن فیلم کوتاه ایران به عنوان نهاد مستقلی که برای ارتقا سطح کیفی و حرفه‌ای فیلم کوتاه تلاش می‌کند به این نقطه نظرات گوش می‌دهد و تا جاییکه امکان دارد برای تحقق ایده ها تلاش می‌کند.

برای عضویت کافیست به یکی از دو آدرس معرفی شده www.iranianshortfilm.com و www.fidanfilm.ir رجوع کنید و با پرکردن فرم ساده‌ای که در بخش باشگاه دوستداران فیلم کوتاه وجود دارد، به عضویت باشگاه درآیید.

عضویت در این باشگاه را به دوستداران فیلم کوتاه توصیه کنید و بگذارید تا باشگاه هرچه بیشتر با تعداد فراوان دوستداران و هواداران فیلم کوتاه قدرت بگیرد. بگذارید بدانیم:  «ما چند نفریم؟»

برای ورود به فرم عضویت روی تصویر پوستر کلیک کنید.

باشگاه دوستداران فیلم کوتاه ایران

باشگاه دوستداران فیلم کوتاه ایران

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=7344