امیر حسین ثنائی به بهانه آغاز هشت‌سالگی رای‌بُن مستند از رویکرد این وب‌سایت برای ادامه فعالیت خود نوشت.

۱
حالا هفت سال گذشته و امروز رای‌بُن مستندِ ما اولین روز هشت‌سالگی‌اش را آغاز کرده است. همه‌چیز از روی همین کاغذها آغاز شد تا ما هفت سال خوشحالی، ناامیدی، خستگی و … را پشت سر بگذاریم. هفت سالی که فقط به رؤیا می‌ماند.

در این هفت سالی که مستقل مانده‌ایم و خواهیم ماند، تجربه کردیم، آموختیم، گاهی از روی خستگی خواستیم همه‌چیز را فراموش کنیم و … اما بیشتر از همه، زندگی آموختیم و امروز چون کودکی که جهان نویی را کشف کرده پُر از انرژی و انگیزه‌های تازه‌ایم؛ هفت سال گذشته و حالا چقدر خوشبختیم که عضوی از خانواده سینمای مستند هستیم.


۲
طرح تحقیق و توسعه رای‌بُن سه سال است آغازشده و به‌زودی درباره تمام فراز و نشیب‌های این سال‌ها گزارش مفصلی خواهیم نوشت. همین‌جا و در پایان هفت‌سالگی، رای‌بُن فعالیت‌ها و رویکردهای جدیدش را به‌صورت رسمی آغاز می‌کند. تا تغییراتی که نهایی و بعداً در همان گزارش اعلام شوند، رای‌بُن به‌جز سایت، در پلت‌فرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی فعال‌تر از گذشته خواهد بود:
«صفحه فیس‌بوک» رای‌بُن مستند مانند همیشه به بازتاب مطالب سایت و فعالیت‌های متعددمان اختصاص خواهد شد.

کانال «به تماشای مستند» در تلگرام اختصاص به اخبار نمایش فیلم‌های مستند خواهد داشت.

«اینستاگرام رای‌بُن مستند» (فارسی و انگلیسی) تصویری از سینمای مستند ایران خواهد بود. تلاش می‌کنیم تا این صفحه مجازی تصویری باشد از مستندسازان و فیلم‌های مستند ایرانی که متأسفانه تصویرشان در هیچ کجا ثبت نمی‌شود.

«کانال تلگرام رای‌بُن مستند» از امروز کارش را آغاز خواهد کرد. در این کانال تلاش می‌کنیم به‌جز انعکاس نوشته و مطالب رای‌بُن، اخبار و نوشته‌های مختلفی را که در دیگر رسانه‌ها منتشر می‌شوند و به هر دلیلی در سایت رای‌بُن مستند منتشر نمی‌شوند را جمع‌آوری و با شما به اشتراک بگذاریم.


۳
تعداد کسانی که در این هفت سال همراه و در کنارمان بوده‌اند و به ما اعتماد کرده‌اند بسیار بیشتر از آن است که بتوانیم تک‌تک‌شان را در اینجا نام ببریم. مغرور و مفتخریم به حضور و بودن‌تان و سپاسگزار مهربانی همه‌تان هستیم.


۴
اگر در این سال‌هایی که گذشت و در این آغاز دوباره سهمی از رای‌بُن مستند داشته باشم، آن را تقدیم می‌کنم به مادربزرگم «آسیه قاقازانی‌نژاد» که خاطره‌اش همیشه با من است و جایش تا ابد برایم خالی است.

 

امیر حسین ثنائی


https://telegram.me/rybondoc
https://telegram.me/betamasha
https://www.instagram.com/rybon.doc/
https://www.instagram.com/en.rybondoc/

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=4816