رییس هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه جزئیات بازگشت بخش فیلم کوتاه به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را تشریح کرد و خبر داد که یک سیمرغ به بهترین فیلم اهدا می‌شود.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، مسعود امینی تیرانی رییس هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه (ایسفا) در گفتگو با خبرنگار مهر از اضافه شدن سیمرغ فیلم کوتاه به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر خبر داد و گفت: صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در آخرین جلسه‌ای که با حجت االله ایوبی رییس سازمان سینمایی داشت، تصمیم براین گرفته شد تا فیلم کوتاه نیز در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد تا این بخش از سینمای ایران به غیبت چندین ساله خود پایان دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حضور فیلم کوتاه در آیین نامه جشنواره فیلم فجر اعلام نشده بود و برنامه‌ای برای حضور آن در نظر گرفته نشده بود، نمی‌توانستیم بخش جداگانه‌ای برای سینمای کوتاه در جشنواره در نظر گیریم. در این میان با همکاری حجت الله ایوبی و محمد حیدری دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر قرار شد تا «بهترین فیلم کوتاه» از سوی هیات داوری و از بین فیلم‌های شاخص جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشن انجمن فیلم کوتاه خانه سینما انتخاب شود.

رییس ایسفا بیان کرد: امسال به عنوان یک بخش مجزا به فیلم کوتاه در جشنواره فیلم فجر نگاه نشده است ولی در سال آینده با ایجاد ساز و کار مناسب و به صورت رسمی سینمای کوتاه به جشنواره فیلم فجر راه پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: هنوز برنامه مشخصی برای نمایش فیلم‌های کوتاه در جشنواره امسال در نظر گرفته نشده است.

امینی تیرانی گفت: افزودن بخش فیلم کوتاه به صورت مجزا به جشنواره، نیازمند ساز و کار است و باید از طریق آیین‌نامه به فیلم‌سازان اعلام شود، اما امسال یک سیمرغ به بهترین فیلم کوتاه اهدا می‌شود و از سال آینده این بخش به صورت مجزا داوری می‌شود.

همچنین انجمن فیلم کوتاه در پی افزوده شدن سیمرغ فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر بیانیه‌ای صادر کرد که نسخه‌ کامل آن در اختیار فیدان قرار گرفته است.

در متن این بیانیه آمده است: «با پیگیری دو ساله فیلم‌سازان، انجمن فیلم کوتاه و با همکاری و لطف جناب دکتر ایوبی و محمد حیدری سیمرغ فیلم کوتاه به فجر بازگشت. 

در تاریخ دوازدهم دی ماه و طی اولین جلسه میان مدیرعامل جدید انجمن سینمای جوانان ایران و هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه، ضمن بررسی وضعیت موجود فیلم کوتاه، گزارشی از روند پیگیری بازگشت سیمرغ فیلم کوتاه به جشنواره فیلم  فجر ارایه شد و آقای سید صادق موسوی قول داد که نهایت همکاری لازم را انجام دهد که خوشبختانه در فاصله اندکی این اقدام توسط ایشان به نتیجه رسید و این خواسته جمعی فیلم‌سازان محقق شد.

انجمن فیلم کوتاه از حسن نیت ریاست محترم سازمان سینمایی و دبیرمحترم جشنواره فیلم فجر و همچنین مساعدت مدیرعامل محترم انجمن سینمای جوانان و مدیرعامل محترم خانه سینما و پیگیری تمامی فیلم‌سازان فیلم کوتاه برای بازگشت سیمرغ فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر قدردانی می‌کند و امیدواراست مطالبات جدی فیلم‌سازان به مرور به نتیجه برسد.

انجمن فیلم کوتاه ضمن حمایت از مواضع مثبت مدیرعامل جدید انجمن سینمای جوانان، آماده هر نوع همکاری لازم برای اجرایی شدن خواسته‌های فیلم‌سازان است.

هیات مدیره ایسفا ضمن تبریک به فیلم‌سازان در روزهای اینده گزارشی از روند پیگیری این خواسته را اعلام خواهد کرد.

هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه».

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=5255