به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، امروز شاهد انتشار خبری در بخش سینمایی خبرگزاری مهر بودیم با این عنوان: «سروش حسین جانی به مهر گفت: «آنها بازمی‌گردند» به بخش مسابقه ونیز را یافت/ ماجرای حذف ۶ سکانس» که با توجه به بررسی‌ها و پیگیری‌های همیشگی تیم تحریریه فیدان در خصوص اخبار فیلم‌های کوتاه راه یافته به جشنواره‌های مهم بین‌المللی، بی‌اطلاعی از حضور چنین فیلمی در بخش مسابقه هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز قدری برایمان عجیب بود. بر همین اساس برنامه رسمی جشنواره را بررسی کردیم و اسم این فیلم را نه در بخش مسابقه و نه در هیچ یک از بخش‌های جنبی جشنواره نیافتیم.

طی ارتباط‌های برقرار شده با دبیر محترم سرویس هنری خبرگزاری مهر و همچنین آقای سروش حسین جانی و بررسی مدارک ارائه شده متوسط فیلم‌ساز متوجه یک سوء تفاهم کوچک در استنباط ایمیل‌های ارسالی جنشواره و مراحل ثبت نام فیلم در وب‌سایت جشنواره توسط کارگردان و پخشش کننده فیلم شدیم. متاسفانه مراحل طی شده و ایمیل‌هایی دریافتی صرفا شامل تاییده فنی نسخه بارگزاری شده فیلم در وب‌سایت جشنواره و رسید پرداخت ۶۰ یورو مبلغ ثبت نام فیلم در جشنواره هستند و در متن ایمیل‌ها و فایل‌های پیوستی هیچ اشاره‌ای به پذیرش فیلم در هیچ یک از بخش‌های مسابقه جشنواره نشده است. با این حال سروش حسین جانی خبر از پیگیری این مسئله از سوی تیم سازنده و پخش کننده فیلم و ارسال ایمیلی به جشنواره ونیز خبر داد که در صورت دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص آن‌ها را نیز روی فیدان منتشر خواهیم کرد.

با این حال بخشی از مصاحبه فیلم ساز با این متن ««آنها باز می‌گردند» یک اثر با موضوع اجتماعی ــ وحشت ــ درام است، ادامه داد: براساس ایمیلی که از سوی جشنواره ونیز برای من ارسال شده فیلمی با چنین مضمونی از ایران بعد از گذشت ۷ سال در این جشنواره حضور دارد.» کمی برای ما مجهول است. علی عسگری با فیلم کوتاه «بچه» آخرین فیلم‌ساز ایرانی است که دو سال پیش در بخش مسابقه فیلم کوتاه جشنواره ونیز حضور داشته است.

در ادامه این خبر نیز فیلم‌ساز اعلام کرده که همین فیلم از سوی دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه تهران به دلیل نپذیرفتن پیشنهاد حذف ۶ سکانس فیلم، از حضور در جشنواره کوتاه تهران بازمانده که طی تماسی به جناب آقای آرش عباسی مدیر محترم روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران مطلع شدیم جوابیه‌ای از سوی روابط عمومی انجمن در خصوص این ادعا در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته است که متن آن را می‌توانید اینجا بخوانید.

خبرگزاری مهر به عنوان یکی از اصلی‌ترین حامیان رسانه‌ای فیلم کوتاه همواره در بازتاب اخبار و پیگیری فعالیت‌های فیلم سازان فیلم کوتاه حضوری پررنگ داشته و انتشار این خبر به دلیل سوء تفاهم رخ داده در بررسی مدارک ارائه شده از سوی خبرنگاران محترم این خبرگزاری صورت گرفته است که امیدوارم در آینده با بررسی دقیق‌تری اقدام به انتشار اخبار مهمی از این دست کنند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=8071