در سی و پنجمین دوره جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم ونکوور (۲۹ سپتامبر تا ۱۴ اکتبر) فیلم‌سازان فیلم کوتاه در تمامیِ ژانرهای سینمایی می‌توانند در بخشی مختص به آثاری با محوریت پناه‌جویی و پناه‌جویان شرکت و برای جایزه ۲۰ هزار دلاری آن رقابت کنند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از فیلمیوال، بر مبنای گزارش کمیساریای عالی پناه‌جویی سازمان ملل مجموع ۶۵٫۳ میلیون مردم در جهان به دلایل مختلف از محل زندگی خود آواره شده‌اند که از این میان ۲۱٫۳ میلیون نفر پناه‌جو هستند. از این تعداد ۵۴ درصد اهل کشورهای سوریه، افغانستان و سومالی هستند.

مبلغ این جایزه از سوی بنیاد Radcliffe  به ریاست تاجرِ نیکوکار، فرانک گیسترا، فراهم آمده است. او در این رابطه می‌گوید: «بحران پناه‌جویان بزرگ‌ترین فاجعه انسانی نسل ماست. به باور من، ما می‌توانیم به‌واسطه آموزش و برقراری ارتباط، شهروندان جهانی و رهبران بشردوست را گرد هم آوریم تا تفاوتی ایجاد کنیم.»

اعضای هیئت‌داوران این جایزه سوفی گریگوری ترودو، سارا مک‌لاچلان، لوئیس آربور، کرگ کیلبرگر و اتوم ایگویان هستند.

فیلم‌سازان می‌توانند از طریق لینک‌های خصوص Vimeo یا YouTube فیلم‌های خود را در اینجا ثبت‌نام کنند. برنامه‌ریزان جشنواره فیلم ونکوور از میان ثبت‌نام‌کنندگان گروهی را برمی‌گزینند و این گزیده حداکثر ۱۰ تایی در اختیار هیئت‌داوران قرار می‌گیرد. هیئت‌داوران ۳ فیلم را از این میان برمی‌گزینند و در معرض رأی آن‌لاین مخاطبان می‌گذارند. فیلمی که بیشترین تعداد رأی را از آن خود کند، علاوه بر جایزه ۲۰ هزار دلاری در این دوره جشنواره نیز به نمایش درخواهد آمد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=3526