با کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی بالای ۱۵ دقیقه از جشنواره پالم اسپرینگز آمریکا، فیلم کوتاه «روتوش» برای سومین بار متوالی به آکادمی اسکار معرفی شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران که پیش از این در دو حضور بین‌المللی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه از شانزدهمین جشنواره فیلم ترایبکا و جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم کراکوف شده بود، با کسب جایزه ی «بهترین فیلم کوتاه داستانی بالای ۱۵ دقیقه» از بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پالم اسپرینگز، برای سومین بار متوالی به آکادمی اسکار معرفی شد. این اتفاق در نوع خود یک رکورد در سینمای ایران به حساب می آید که تا قبل از این هیچ فیلم کوتاه ایرانی موفق به کسب آن نشده بود.

جشنواره پالم اسپرینگز که به اختصار شورت فست هم نامیده می‌شود، همه ساله در شهر پالم اسپرینگز ایالت کالیفرنیا برگزار و بزرگترین جشنواره ویژه فیلم‌های کوتاه در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود. همچنین با توجه به سابقه درخشان برگزیدگان این جشنواره در رقابت‌های اسکار، برگزیدگان این جشنواره از شانس بسیار بالایی برای حضور در رقابت نهایی و نامزدی اسکار فیلم کوتاه دارند. بیتا الهیان، فیلمساز ایرانی مقیم آمریکا، به نمایندگی از کاوه مظاهری، این جایزه را دریافت کرد و بیانیه ی کاوه مظاهری را در اختتامیه جشنواره قرای کرد. در متن این بیانیه آمده است: «ممنونم از انجمن سینمای جوانان ایران و گروه خیلی خوب فیلمم که به من اعتماد کردند، به خصوص پویان شعله ور، حامی اصلی ام که اگر نبود این فیلم هیچوقت ساخته نمی شد. این جایزه باعث افتخار من و سینمای ایرانه. متاسفانه این دومین جایزه ای است که من برای فیلم روتوش از جشنواره های آمریکایی می گیرم و خودم آن را دریافت نمی کنم. امیدوارم روزی بیاید که این تبعیض ها و مرزبندی ها، دیگر باعث نشود که امثال من و شما به واسطه ی استیتمنت های کتبی با هم صحبت کنیم.»

گفتنی است بیست و سومین جشنواره بین‌اللمللی پالم اسپرینگز، ۲۰ تا ۲۶ ژوئن برابر با ۳۰ خرداد تا ۵ تیر در شهر پالم اسپرینگز ایالت کالیفرنیا برگزار شد.

عواملی که در ساخت این فیلم کوتاه «روتوش» با کاوه مظاهری همکاری داشته‌اند، عبارتند از؛ بازیگران: سونیا سنجری، محمدحسین زیکساری، هانا فولادی فرد، آزاده آبادپور، سیامک فارسی، هانیه مفلح، فروغ عزیزی، نگین احمدی، شیرین هراتی، مدیر فیلم‌برداری: محمدرضا جهان پناه، طراح صحنه: عادله چراغی، تدوین: پویان شعله‌ور، طراحی گریم: حسنا خان محمدی، صدابردار: هادی معنوی پور، صداگذار: حسین قورچیان، مدیر تولید: علی جانب اللهی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: حامد نجابت، اصلاح رنگ و نور: محسن خیرآبادی، طراح پوستر: علی باقری، سرمایه‌گذاران: انجمن سینمای جوانان ایران، کاوه مظاهری، پویان شعله‌ور، گیلناز میرمشتاقی، تهیه‌کننده: کاوه مظاهری، تهیه‌شده در انجمن سینمای جوانان ایران.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=7266