در ادامه سلسله برنامه‌های ویژه دفاع مقدس گروه هنر و تجربه، روز پنج‌شنبه دوم مهر مجموعه‌ای متشکل از فیلم‌های کوتاه دفاع مقدس در خانه هنرمندان به نمایش درمی‌آید.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از گروه هنر و تجربه، نمایش این مجموعه فیلم‌های کوتاه از ساعت ۱۸ با حضور کارگردانان آن‌ها در خانه هنرمندان آغاز می‌شود و سپس جلسه نقد و بررسی این فیلم با حضور محمدتقی فهیم به‌عنوان منتقد میهمان از ساعت ۱۹: ۳۰ برگزار می‌شود. حضور در این برنامه برای کلیه علاقه‌مندان آزاد است.

به گزارش هنر و تجربه این مجموعه شامل فیلم‌های «ساعت ۶» ساخته رقیه توکلی، «حنانه» ساخته داریوش غذبانی، «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» ساخته  امید خوش‌نظر، «رنگان ۹۹» ساخته تی‌یام یابنده، «من آبادان رفتم جنگ» ساخته کریم لک‌زاده و «شال» ساخته امین شروانی است.

«حنانه» درباره دو رزمنده است که در حال عقب‌نشینی از خرمشهر هستند که با یک زن عرب باردار و دخترش مواجه می‌شوند. «من آبادان رفتم جنگ» درباره یک خانواده جنگ‌زده آبادانی است که در یک شب زمستانی در بحبوحه جنگ ایران و عراق میهمان یک خانواده شیرازی می‌شوند. «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» درباره زن جوانی مقیم نیویورک است که در سومین ماه بارداری‌اش، بعد از آزمایش‌های متعدد، مطلع می‌شود که مسمومیت گازهای شیمیایی احتمالاً باعث خواهد شد که کودکش با نقص فیزیکی شدید به دنیا بیاید. زن باید بین احتمال ناقص‌الخلقه به دنیا آمدن و یا سقط فرزندش یکی را انتخاب کند. «رنگان ۹۹» داستان سربازی ایرانی است که سربازی عراقی را اسیر کرده. آن‌ها در مسیری در حال حرکت هستند، تا این‌که سرباز عراقی به روی مین ضدنفر می‌رود و… این فیلم برگزیده جشنواره‌هایی مثل جشنواره فیلم کوتاه اروند و جشنواره بین‌المللی فیلم دانشجویی تهران بوده است. «شال» درباره مادری است که در انتظار فرزندش برای او شال می‌بافد غافل از این‌که او سال‌هاست رفته… این فیلم برگزیده جشنواره‌هایی چون جشنواره فیلم دانشجویی نهال و جشنواره فیلم کوتاه سیب تبریز بوده است. «ساعت ۶» نیز درباره انتظار کسبه بازار یزد برای اتفاقی است که قرار است در ساعت ۶ برای پدر شهیدی بی‌افتد…این فیلم در جشنواره‌های بسیاری مانند جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره فیلم شهر حضور داشته است.

ویژه‌برنامه گروه هنر و تجربه با همکاری سینماتک خانه هنرمندان برای هفته دفاع مقدس در روزهای آینده هم با نمایش و نقد و بررسی «سفر به چزابه» جمعه سوم مهرماه، «در کوچه‌های عشق» شنبه چهارم مهر و «مدار صفر درجه» و «ملف گند» یکشنبه پنجم مهر ادامه پیدا می‌کند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=1320