با همکاری جمعی از صداگذاران و صدابرداران فعال در حوزه فیلم کوتاه و ستاد برگزاری سی وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، کیفیت پخش صدای فیلم‌ها در جشنواره فیلم کوتاه تهران ارتقا می‌یابد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، آرش قاسمی، حسین قورچیان، مسیح سراج و سامان شهامت به نمایندگی از صداگذاران و صدابرداران فعال در حوزه فیلم کوتاه در جلسه‌ای با حضور آرش رصافی، معاون تولید و پشتیبانی فنی و سیامک سلیمانی، کارشناس فنی انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص ارتقای فنی نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران به بحث و تبادل نظر پرداختند. در این جلسه مقرر شد در جهت ارتقای سطح کیفی نمایش فیلم‌ها و نیز ارتقای فنی جشنواره، تمام آثاری که صداگذاری آن‌ها در قالب فرمت Dolby 5.1 صورت گرفته است با همان شرایط صوتی در جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش درآیند.

بر اساس این تفاهم، نماینده‌ای از این جمع در جریان آماده‌سازی فنی فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره در کنار تیم فنی حضور خواهد داشت تا بر روند کیفی آماده‌سازی فیلم‌ها نظارت و همکاری داشته باشد.

گفتنی‌است پیش از این به دلیل مشکلات فنی، فیلم‌های کوتاه در جشنواره‌های داخلی اغلب با صدای استریو نمایش داده می‌شدند. همچنین فیلم‌های کوتاهی که به شیوه استریو صداگذاری شده‌اند نیز در پی این ارتقاء کیفیت با صدای فراگیر (Surround) اکران خواهند شد.

سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۵ تا ۳۰ مهرماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=7620